Nettipeli: Kotiinpaluu

Tagit: ja

Ihmeellinen limaklöntti pyrkii kotiin, mutta tie on pitkä ja gravitaatio aivan outo. Tässä on ainekset mitä omituisimpaan seikkailuun. Pelissä on yritettävä saada pyöreä pallukka, joka pystyy suureksi kasvettuaan muuttumaan lukuisiksi pieniksi palleroiksi, vieritettyä kotiin asti mahdollisimman nopeasti. Kotimatka on pitkä, koska palleron planeetalla ei ole käytettävissä varsinaisia teitä, vaan mutkittelevia mäkiä, kuiluja ja nyppylöitä, joiden yli, ali ja läpi on pyrittävä kulkemaan. Suuntavaistolle löytyy kerrankin käyttöä!

Kotiinpaluu-pelissä yritetään vierittää pallero, jonka värityksen ja silmäparin pelaaja itse pystyy valitsemaan suuresta katalogista, takaisin kotiinsa asti toiselta puolen palleroplaneettaa. Seikkailun ainekset. Omituisen seikkailun ainekset. Pelissä on useita peliratoja. Jokainen pelirata palkitaan siten, että pelaaja saa 15 pistettä kustakin peliradasta ja sitten vielä siihen kolminkertaiset bonuspojot, mikäli pelaaja vierittää palluran kotio ennen aikaisemmin ilmoitettua aikarajaa! Nopeus on valttia. Tässä pelissä vaaditaan suunnistusvaiston lisäksi kykyä olla ajattelematta taivaan olevan yläpuolella ja maan alapuolella, sillä peliradan aikana tullaan huomaamaan, ettei oikeastaan mikään ole sitä miltä se ensialkuun vaikuttaa.

Peliä ohjataan näppäimistön nuolinappuloilla. Vasemmalle ja oikealle osoittavat namiskat kääntävät horisonttia vasemmalle tai oikealle. Ihan totta. Alaspäin osoittavaa nuolinappulaa naputtelemalla peräkanaa voidaan saada pallerohahmo survottua väkisin ahtaista kanjoneista. Näiden lisäksi pallerohahmo voidaan purskauttaa useiksi pieniksi palleroiksi (mutta vain jos alkuperäinen pallero on kasvanut kooltaan kyllin suureksi) napsauttamalla näppäimistön nappulaa A. Eli aasta se alkaa. Ja sitten kun halutaan sulauttaa pienet pallerot jälleen yhdeksi suureksi pallukaksi, niin napsautetaan näppäimistön S-kirjainta. Sulauttaminen onnistuu vain silloin kun pikkubooltsit ovat lähellä toisiaan — eli jos pelihahmona on kolme pikkupalloa, niin vähintään kahden niistä on oltava toisiaan liki, muuten sulauttaminen ei onnistu.

Mitä kotiinpaluussa kannattaa välttää?

On pari sellaista asiaa, joita kannattaa ihan toden teolla pyrkiä välttämään koskettamasta. On nääs piikikäs harmaanvärinen kivikko, johon ei kannata koskea, sitten on violetinvärinen tähtihahmo. Sitäkään ei kannata sorkkia. Kolmas välteltävä mölliäinen on piikkipallokala! Nii-in, siinä on piikkejä. Pallerohahmo ei tykkää mistään piikikkäästä. Jos piikkeihin kosketaan, niin sitten tapahtuu kauheita.

Peliä Kotiinpaluu on katsottu ja ehkä myös pelattu 2718 kertaa!

Linkitä tähän peliin: <p><a href="http://www.suositut.net/nettipeli/kotiinpaluu/">Kotiinpaluu</a></p>

Saa kommentoida!

Käyttöehdot